Solicitați asistență 24/5

Consultați rubrica noastră de Întrebări frecvente sau obțineți ajutor imediat de la echipa noastră de suport prin telefon, e-mail sau chat live.
contact us chat icon
Asistență Live Chat
Ajutor instant de la asistență calificată
contact us request callback icon
Solicită un apel telefonic înapoi
Vorbiți cu noi după comoditatea dumneavoastră
contact us email icon
[email protected]
Write to us

faq

Your questions answered

Despre companie

De cât timp activează FxPro în domeniul tranzacționării?

FxPro began its journey in **1999**, evolving into one of the leading online trading brokers globally. Over the years, FxPro has expanded its regulatory framework to ensure compliance with the highest industry standards.

FxPro operates under multiple entities regulated by respected authorities worldwide, including:

  • **Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC)**
  • **Financial Conduct Authority (FCA) in the UK**
  • **Securities Commission of The Bahamas (SCB)** and more.

This strong regulatory oversight reflects FxPro’s commitment to providing a secure and transparent trading environment for its clients.

Care sunt avantajele tranzacționării cu FxPro?

FxPro is a No Dealing Desk Execution* broker, offering professional trading conditions, superior execution technology and access to deep liquidity.

Trade CFDs on a wide range of instruments, including popular FX pairs, Futures, Indices, Metals, Energy and Shares, and experience the global markets at your fingertips.

FxPro also offers free educational material, forex trading tools and demo trading accounts to all of our clients to help them practice and learn more about CFDs trading before opening a live trading account. FxPro customer support team is ready to help you 24/5 with any queries you may have in more than 20 languages.

*Subject to our Order Execution Policy

Unde se găsesc birourile companiei?

We have offices in the UK, Cyprus, UAE, Monaco and Bahamas. You can see all office and contact details here.

Who are your regulators?

FxPro group operates several legal entities, each regulated by the relevant local authority in that jurisdiction.

FxPro Financial Services Ltd is regulated by the Cyprus Securities and Exchange Commission (‘CySEC’) and by the South Africa Financial Sector Conduct Authority (‘FSCA’). FxPro UK Limited is regulated by the Financial Conduct Authority (‘FCA’). FxPro Global Markets Limited is authorised and regulated by the Securities Commission of The Bahamas (‘SCB’).

You can see more information about our licences and regulations here: https://www.fxpro.com/about/licences

Since the availability of jurisdictions may depend on your country of residence, please check the registration page to see which jurisdictions are available to you.

Cum pot să mă înregistrez ca Afiliat?

Găsești mai multe informații despre opțiunile noastre de parteneriat prin intermediul acestui link: https://www.fxpro.com/partners
Completează formularul online cu datele tale de contact și câteva informații de bază (de exemplu, site-ul tău (dacă este cazul), numărul potențialilor clienți etc.) și unul dintre reprezentanții noștri te va contacta pentru a discuta mai departe.

When and how are IB commissions paid?

Comisioanele sunt creditate în portofelul tău FxPro în fiecare săptămână. Poți utiliza opțiunea de transfer bancar pentru a-ți retrage comisioanele.

Le oferiți Afiliaților voștri materiale promoționale?

Da, le oferim Afiliaților noștri bannere, logo-uri și instrumente gratuite, cum ar fi widget-uri și calculatoare. Toate materialele promoționale sunt disponibile prin intermediul sistemului nostru de administrare a conținutului, care este furnizat și găzduit de FxPro, fără costuri suplimentare pentru tine:
https://marketing.fxpro.com/

Conturi

Cum îmi pot deschide un cont de tranzacționare live?

Pentru a te înregistra în vederea creerii unui cont de tranzacționare live, apasă pe pictograma "Înregistrare" de pe pagina principală FxPro și urmează pașii solicitați pentru finalizarea procesului de înscriere. Vei primi automat un e-mail cu acreditările tale de pe platformă pe adresa de e-mail furnizată. Conectează-te la FxPro Direct cu adresa ta de e-mail și parola selectate. De aici poți să-ți încarci documentele (dacă nu ai făcut-o încă), să-ți gestionezi contul, să descarci platformele noastre și să efectuezi depuneri în fonduri în cont.

Te rugăm să reții că jurisdicțiile disponibile pentru tine depind de țara de rezidență. FxPro nu oferă Contracte pentru Diferență (CFD) rezidenților din anumite țări, cum ar fi Statele Unite ale Americii și Republica Islamică Iran.

Îmi pot deschide un cont de companie?

You can open a trading account on your company name via our usual sign-up procedure. Please enter the personal details of the person who will be the authorised representative and then log into FxPro Direct to upload official company documentation such as a certificate of incorporation, articles of association etc. Once we receive all necessary documents, our Back Office Department will review them and assist in the completion of the application.

Oferiți conturi fără schimb reciproc (swap)?

FxPro offers swap-free accounts for religious purposes. However, fees may be applied once trades on certain instruments are open for a specific number of days. To apply for a swap-free account, please send an email request to our Back Office Department at [email protected]. For further details on FxPro swap-free accounts, please contact our Customer Support.

Îmi pot deschide un cont comun?

Yes. To open a joint account, each person must first open an individual FxPro account and then fill a Joint Account Request Form which can be obtained by contacting our Back Office Department at [email protected].

Please note that joint accounts are only available to married couples or first degree relatives.

Îmi pot deschide mai mult de un singur cont la FxPro?

Da, FxPro permite deschiderea până la 5 conturi de tranzacționare diferite. Poți deschide alte conturi de tranzacționare prin intermediul FxPro Direct.

What base currencies can I open an account in?

We offer Trading Account currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR for certain jurisdictions, allowing you to trade in your local currency.

It is recommended that you select a Wallet currency in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid any conversion fees, however you can select different base currencies for your Trading Accounts. When transferring between Wallet and an account in a different currency, a live conversion rate will be displayed to you.

Ce este un cont Premium (VIP)?

VIP Premium Accounts are offered to selected individuals with high deposits (typically $50k or equivalent) and those actively trading large volumes. VIP clients benefit from free VPS service and the possibility of decreased spreads/commissions.

For more information please visit our VIP page: https://www.fxpro.com/vip

Ce tipuri de cont le sunt oferite clienților?

We offer a variety of account types for you to choose from, via a range of platforms including Metatrader 4, Metatrader 5 & cTrader.

The trading conditions for each account differ based on the jurisdiction.

You can see a useful comparison table of the account types and features on the page below: https://www.fxpro.com/trading-platforms/comparison

Spread Betting accounts are also available to clients of FxPro UK Limited that reside in the UK.

Oferiți conturi demo?

Yes. Demo accounts are a valuable trading tool to help beginners learn how to trade and allow experienced traders to experiment and test new strategies in a risk-free environment.

You can open an unlimited amount of demo accounts via FxPro Direct.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Conturile demo sunt limitate în vreun fel?

You may open as many demo accounts as you wish. Demo accounts can be recharged with funds via FxPro Direct. However, please note that demo accounts will be deactivated after 180 days. Also, our MT4 and MT5 demo accounts are limited to a maximum of 70 open positions.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Margin and leverage settings may vary between your demo and live account and you should not expect any success with the Demo Account to be replicated in your live trading.

For this reason, it is strongly recommended that demo accounts are viewed solely as a learning tool for inexperienced traders or a place for testing new trading strategies.

How to open an account with FxPro

  1. Click the ‘Register’ button on this page and open your New FxPro Direct account. Fill out the form with your name, country of residence and email. Set the password.
  2. Specify your nationality, date of birth and mobile number.
  3. Then, your residential address is required.
  4. To act in your best interest, we kindly ask to specify your occupation and education level.
  5. To understand your needs better, we should know more about your financial status and investment plans.
  6. Your trading experience also matters to us! Please answer carefully, as your responses will determine your suitability to trade CFD with FxPro.
  7. The next important step is a small test for financial markets knowledge.
  8. Now, put the default trading account settings. Later, you can open additional real and demo accounts with other preferences at any time.
  9. Right after that, you may undergo the identity verification by uploading the digital copies of the documents required.
  10. Don’t forget to check your inbox! The FxPro Team will send you an email with account credentials. Please keep them safe.

You will be able to fund your account once it gets verified to start trading with FxPro.

Urmăriți instrucțiuni video

Video Thumbnail

Verificare

Detaliile mele personale sunt în siguranță pe această platformă?

FxPro ia toate măsurile de precauție necesare pentru a se asigura că detaliile tale personale sunt ținute în deplină confidențialitate. Parolele tale sunt criptate și detaliile personale sunt stocate pe servere securizate, ce nu pot fi accesate de nimeni, cu excepția unui număr foarte mic de membri autorizați ai personalului platformei noastre.

De ce fel de documente am nevoie pentru înregistrare?

We require a copy of your valid International Passport, National ID card or Driver's Licence in order to verify your identity.

We may also request a Proof of residence document showing your name and address, issued within the last 6 months.

The document(s) required and their current verification status can be seen at any time via FxPro Direct.

Cum pot să încarc sau să trimit documentele pe platformă?

Poți încărca documentele în momentul înregistrării. De asemenea, poți încărca documente prin intermediul FxPro Direct apăsând pe "Profilul Meu" și apoi pe "Încărcare Documente". Ca metodă alternativă, le poți trimite prin e-mail la adresa [email protected]

How can I verify my profile?

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Get ready to take a photo of your passport, ID card or driver’s license.

    (A Proof of residence, such as a bank statement or utility bill, issued within the last 6 months, may also be required).

  3. Click the “Upload documents” button and choose the row with the document you prefer to provide.

Document verification is usually very fast and you can always check the status from the same section in FxPro Direct.

Please note that uploading the documents through Direct is the only acceptable channel of submitting these documents and that any documents sent by email will not be processed.

Urmăriți instrucțiuni video

Video Thumbnail

What should I do if I fail the appropriateness test?

As a regulated broker, we are required to assess the suitability of our clients in regards to their understanding of CFDs and knowledge of the risks involved.

If it is deemed that you do not currently have the experience required, you can proceed with a demo account creation. Once you feel that you are ready and experienced enough to open a live account, and are fully aware of the risks involved, please contact us so we can reassess your suitability.

If the information you provided to us on the registration form was inaccurate, please let us know so we can contact you to clarify any errors.

PLATFORMELE MT4 & MT5

Platformele companiei sunt compatibile cu sistemul de operare Mac?

Platformele de tranzacționare FxPro MT4 și FxPro MT5 sunt compatibile cu sistemul de operare Mac și pot fi descărcate de pe Download Centre. Te rugm să reții că versiunile web și mobile ale platformele FxPro MT4, FxPro MT5 și FxPro cTrader sunt de asemenea disponibile.

Este permisă utilizarea algoritmilor de tranzacționare pe platformele companiei?

Da. Altgoritmii de tranzacționare Expert Advisors sunt pe deplin compatibili cu platformele noastre FxPro MT4 și FxPro MT5, iar roboții de tranzacționare cAlgo pot fi utilizați pe platforma noastră FxPro cTrader. Dacă ai întrebări cu privire la Expert Advisors și roboții cAlgo, te rugăm să contactezi Serviciul de Asistență Clienți la adresa [email protected].

Cum mă loghez la platforma de tranzacționare MT4?

Te poți conecta la terminalul tău din meniul din partea stângă sus a ecranului. Pentru a proceda în acest sens, apasă pe ‘Fișier’ și apoi pe ‘Logare la contul de tranzacționare’. Va apărea o nouă casetă în care îți vor fi solicitate acreditările de conectare, parola și serverul căruia i-a fost alocat contul tău.

log în

Detaliile tale de autentificare îți vor fi trimise prin e-mail după ce contul tău a fost aprobat.

Acreditările pentru contul demo pot fi accesate și prin FxPro Direct . Pentru a le vizualiza, conectează-te la FxPro Direct, apasă pe "Profilul Meu" din lista aflată în partea stângă și apoi apasă pe butonul "Acreditări Platformă" de pe pagina "Profilul Meu".

Dacă ți-ai uitat parola de la contul MT4 live, o poți reseta prin intermediul FxPro Direct.

How do I place a new order in MT4?

Există mai multe modalități de a plasa un ordin instant în terminalul MT4:

  1. Apasă pe butonul "Ordin Nou" din bara de instrumente
  2. Selectează "Ordin Nou" din meniul derulant "Instrumente"
  3. Apăsă F9
  4. Fă click dreapta pe un instrument din fereastra "Vizualizare Piață" și selectează "Ordin Nou"
  5. Dublu click pe un instrument din fereastra "Vizualizare Piață"
  6. Activează tranzacționarea cu un singur click

Continuă cu oricare dintre opțiunile de mai sus, apoi deschide fereastra ‘Ordin’. Acest lucru îți va permite să ajustezi parametrii poziției pe care urmează să o deschizi. Câmpul 'Simbol' îți permite să schimbi instrumentul și câmpul 'Volum' îți permite să setezi mărimea volumului de tranzacționare (a lotului). De asemenea, poți stabili nivelurile de stop-pierdere și încasare-profit.
Apoi, apasă pe 'Vinde' pentru a deschide o poziție Short la prețul de vânzare curent sau ‘Cumpără’pentru a deschide o poziție Long la prețul actual de vânzare.

Cum închid o poziție în MT4?

Pentru a închide manual o poziție deschisă, trebuie mai întâi să localizezi ordinul în fereastra MT4 'Terminal' din partea inferioară a ecranului contului tău MT4. Fă click dreapta pe ordinul pe care dorești să-l închizi și selectează "Închidere ordin" sau fă dublu click pe ordin pentru a afișa fereastra "Ordin" și închide-o de acolo. Alternativ, poți închide o poziție apăsând pe simbolul "X" din colțul din dreapta jos al terminalului contului tău MT4.
Dacă ai activată opțiunea cu un singur click, aceste acțiuni vor duce la închiderea imediată a tranzacționării, fără a afișa fereastra de confirmare.
Dacă ai stabilit niveluri valabile de stop-pierdere și încasare-profit, ordinul tău va fi închis imediat ce prețul pieței ajunge la oricare dintre nivelurile pe care le-ai specificat.

Cum pot plasa un ordin în așteptare în MT4?

Un ordin în așteptare este o instrucțiune pentru a deschide o poziție atunci când un instrument atinge un anumit preț predefinit de către tine.

Poți plasa un ordin în așteptare din fereastra principală 'Ordin' . Pur și simplu schimbă "Tipul" din "Executare Instant" în 'Ordin în așteptare' . O să apară apoi un meniu derulant care îți va permite să specifici dacă ordinul în așteptare pe care urmează să-l plasezi este un ordin de tip Limită La Cumpărare, Limită la Vânzare, Oprire Cumpărare sau Oprire Vânzare. De asemenea, îți va permite să configurezi un preț limită, precum și data și ora de expirare.
Reține că limitele Oprire Cumpărare sau Oprire Vânzare trebuie să fie plasate peste prețul de piață curent, în timp ce limitele Oprire Cumpărare sau Oprire Vânzare trebuie plasate sub prețul curent al pieței .

Cum pot modifica sau șterge un ordin în așteptare în MT4?

Pentru a modifica sau șterge un ordin în așteptare pe care l-ai plasat, vei găsi ordinul în fereastra Terminal din partea de jos a ecranului MT4. Ordinele deschise apar deasupra detaliilor contului tău, în timp ce ordinele care nu au fost încă executate apar sub acestea. Fă click dreapta sau dublu click pe ordinul pe care dorești să-l modifici sau să-l ștergi. Va apărea un meniu de tip pop-up care îți va permite să selectezi 'Modificare sau Ștergere Ordin' . Va apărea fereastra "Ordin" și ți se va permite să modifici prețul la care este declanșat ordinul, să resetezi data de expirare a acestuia, să setezi nivelurile stop-pierdere și încasare-profit sau să ștergi ordinul în totalitate.

De ce este butonul de modificare decolorat atunci când încerc să configurez SL sau TP pentru un ordin existent?

Dacă butonul Modificare este decolorat atunci când încerci să setezi nivelurile stop-pierdere și încasare-profit pentru un ordin existent, este posibil ca acest aspect să se datoreze faptului că ai plasat nivelurile stop-pierdere și încasare-profit prea aproape de prețul curent. În mod alternativ, această poate însemna că ai stabilit aceste niveluri în sensul greșit al prețului curent.
Te rugăm să reții că pentru pozițiile scurte (ordine de vânzare) stop-pierderile trebuie să fie setate la valori mai mari decât prețul de piață actual, iar nivelul de încasare-profit trebuie să fie setat mai jos decât prețul de piață curent.
Poți vedea nivelurile minime de oprire pentru fiecare platformă în specificațiile simbolurilor: https://www.fxpro.com/trading/forex

Cum pot adăuga indicatori personalizați sau EA-uri în MT4 / MT5?

Pentru a adăuga EA-uri personalizate sau indicatori personalizați, deschide MT4 și accesează Fișier> Deschidere Dosar Date , apoi selectează MQL4 / 5> Experți și inserează fișierul MQL4 / EX4 sau MQL5 / EX5 în acest folder. Atunci când deschizi din nou platforma, ar trebui să vezi EA/ Indicatorul tău personalizat în fereastra Navigator și poți să îl tragi și să îl plasezi pe diagramele selectate.
Poți găsi EA-urile și indicatorii personalizați pe site-ul MQL5: https://www.mql5.com/en/code/mt4

Unde pot găsi EA-urile recent create pe platforma MT4?

Toate EA-urile sunt vizibile în fereastra Navigator din partea stângă a platformei MT4. Fă click pe meniul derulant Consilieri Experți și apoi apasă pe pictograma "+" pentru a extinde selecția și pentru a vizualiza lista completă a EA-urilor disponibile.
Poți apoi să tragi și să renunți la cea pe care dorești să o utilizezi în graficul relevant.

Cum pot face backtest pentru EA-ul meu?

Poți spori performanța EA-ului pe baza datelor istorice de pe platforma MT4. Pentru a face acest lucru, accesează 'Vizualizare' , selectează 'Testare Strategie' , alege Consilier Expert din listă și setează-ți parametrii pentru backtest.
Pentru mai multe detalii consulta ghidul de backtesting MT4 disponibil aici la .
După ce te declari mulțumit de EA, îl poți testa în condiții de tranzacționare live pe contul tău demo.

Cum pot știi că EA-ul funcționează corect?

Pentru a te asigura că EA-ul funcționează corect, trebuie mai întâi să confirmi că EA-urile sunt activate pe platforma ta. Pentru a face acest lucru, verifică dacă butonul "AutoTranzactionare" din bara principală de instrumente, aflată în partea superioară a ecranului are culoarea verde. În cazul în care culoarea este roșie, apasă pe acesta pentru a activa EA-ul.

‘AutoTrading’

Trebuie ca mai apoi să te asiguri că EA-ul este activat pentru tranzacționare live. Pentru a face acest lucru, apasă click dreapta pe graficul în care a fost plasat EA-ul, selectează"Consilieri Experți" și apoi "Proprietăți". Bifează caseta cu eticheta "Permite tranzacționare live" și fă click pe "OK". EA-ul tău ar trebui să funcționeze în mod corespunzător.

Allow live trading

După ce EA-ul este pregătit și funcționează, poți verifica fișierele Experți și "Jurnal din terminal pentru a vedea dacă sistemul tău raportează orice eroare.
Te rugăm să reții că în cazul în care EA-ul se execută și tranzacționarea automată este activată, vei putea vedea o față zâmbitoare în colțul din dreapta sus al graficului de lângă numele EA-ului.

De ce graficul meu are o cruce / figură tristă în colț?

Se pare că nu ai activată opțiunea Consilieri Experți (Expert Advisors) pe terminalul tău MT4. Acest lucru se poate face prin simpla apăsare a butonului 'AutoTranzactionare' din bara principală de deasupra diagramei. Atunci când simbolul mic din interior se transformă din culoarea roșu în culoarea verde, EA-urile au fost activate. Alternativ, poți face acest lucru accesând "Instrumente", "Opțiuni", selectează fila "Consilieri Experți" și asigură-te că este bifată caseta Activare Consilieri Experți.
De asemenea, trebuie să te asigurați că EA-ul specificat este activat pentru tranzacționare prin selectarea opțiunii "Permitere Tranzacționarea Live" din fila 'common' atunci când tragi EA-ul în diagramă.

Cum pot elimina un EA pe care l-am încărcat pe platforma mea MT4 / MT5?

Pentru a elimina un EA de pe platforma ta MT4 / 5, fă click dreapta pe diagramă, selectează "Consilieri Experți" și apoi 'Eliminare' .

Pot rula mai multe EA-uri în același timp pe MT4?

Da, poți rula mai multe EA-uri în același timp și pe același instrument. Cu toate acestea, poți încărca numai un singur EA per diagramă. De exemplu, dacă dorești să stabilești două EA-uri pentru a tranzacționa pe EURUSD, va trebui să deschizi două grafice EURUSD și să încărci un EA pentru fiecare dintre ele.

Unde pot găsi balanța contului meu și istoricul de tranzacționare?

Toate informațiile despre cont și istoricul de tranzacționare se găsesc în fereastra Terminal aflată în partea de jos a ecranului MT4. În partea de jos a acestei ferestre vei găsi următoarele file:
  • Tranzacționare: afișează balanța contului, soldul, marja, marja disponibilă, nivelul marjei și orice poziții deschise și ordine în așteptare
  • Istoricul Contului: afișează o detaliere completă a tuturor ordinelor plasate, inclusiv data și ora, tipul, mărimea, instrumentul, prețul la deschidere, încasare-profit și stop-pierdere, preț și timpul de închidere, taxele swap și profitul.
  • Jurnal: îți oferă o listă a tuturor acțiunilor pe care le-ai realizat pe terminalul MT4, precum și datele și ore respective.

Cum creez o declarație de tranzacționare MT4?

Poți crea un raport al istoricului de tranzacționare și îl poți exporta ca fișier separat HTML sau EXCEL. Pentru a face acest lucru, trebuie să te conectezi la terminalul MT4 și să apeși pe fila Istoricul Contului din partea de jos a ferestrei Terminal care se găsește în partea de jos a ecranul MT4. Fă click dreapta oriunde în interiorul acestei ferestre și selectează "Salvează ca Raport" . Va apărea o nouă fereastră care îți va permite să specifici care va fi Locație de Salvare. Apasă pe 'Salvează' pentru a finaliza procedura.

Cum utilizez fereastra Vizualizare Piață?

Lista "Vizualizare Piață" este o secțiune din MT4 / MT5 care îți arată toate prețurile BID / ASK și care îți permite să vizualizezi instrumente, să plasezi ordine, să deschizi grafice, etc.
Pentru a vizualiza toate Instrumentele disponibile pentru tranzacționare, fă click dreapta pe fereastra de vizualizare a pieței și selectează 'Arată Tot' .

Show All

Poți face click dreapta pe fereastra de vizualizare a pieței, selectează ' Simboluri ' și apoi adăuga manual instrumentele pe care dorești să le vezi în listă. De asemenea, poți crea setări personalizate.

Cum îmi pot schimba parola la contul de MT4 / MT5?

Imediat ce te-ai conectat la platformă cu parola actuală, accesează Instrumente> Opțiuni și din câmpul Server selectează opțiunea Modificare Parolă . De acolo poți introduce noua parolă pe care dorești să o utilizezi și să o confirmi.

Change Password

Dacă întâmpini probleme, te rugăm să verifică câmpul Jurnal din terminalul de tranzacționare MT4 pentru a vedea dacă există erori.

Cum îmi pot crea o parolă pentru platforma MT4 / MT5 Investitor?

O parolă pentru investitor îi permite utilizatorului să vizualizeze activitatea de tranzacționare, dar fără a dispune de acces la deschiderea / închiderea sau modificarea oricăror tranzacții. Este, în esență, un acces "numai pentru citire".
După conectarea la platformă cu parola principală, accesează Instrumente> Opțiuni și din câmpul Server selectează opțiunea 'Schimbare Parolă' . De aici poți selecta 'Modifică parolă Investitor (numai pentru citire)'

Change Investor

Ce este Centrul Istoric Tranzacționare MT4?

Poți accesa datele istorice din diagrama de pe platforma noastră MT4 prin intermediul Centru Istoric Tranzacționare accesând Instrumente> Centru Istoric sau selectând F2.
Cantitatea datelor legate de istoricele de tranzacționare disponibile depinde de intervalul de timp ales de tine, dat fiind faptul că discutăm de un număr maxim de date disponibile pentru fiecare interval de timp (aproximativ 2050 de înregistrări).
De exemplu, dacă alegi un interval de timp mic (de exemplu, 1 Lună), poți primi date numai pentru una sau două zile.
Poți descărca date suplimentare, însă aceste elemente sunt descărcate de pe serverul metaquote.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Urmăriți instrucțiuni video

Video Thumbnail

PLATFORMA CTRADER

Cum pot închide o poziție pe cTrader?

Pentru a închide o poziție, apasă pe butonul ' Închidere ' din fereastra ' Supraveghere Tranzacții ' din partea inferioară a ecranului cTrader. Din fereastra ' Supraveghere Tranzacții ' poți alege să închizi o singură comandă sau să închizi toate pozițiile deschise apăsând pe ' Închidere Toate '.
Poți utiliza setările din QuickTrade pentru a selecta dacă această opțiune să fie dezactivată sau dacă se va activa cu un singur click sau dublu click pe tranzacționare.

Cum mă loghez la platforma cTrader?

Your cTrader cTID are sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

As default, your cTID email will be the registered email address of your profile, and you can change the password to your own preference.

Once logged in with the cTID, you will be able to switch between any FxPro cTrader accounts registered under your profile.

Cum pot să creez un ordin nou în cTrader?

Există mai multe moduri de a crea un ordin nou în cTrader.

Poți apăsă F9 pentru a afișa fereastra 'Creare ordin sau apasă pe pictograma de deasupra paginii de urmărire din partea stângă a platformei. De asemenea, poți să apeși pe orice instrument din Listele de urmărire selectând pictograma "Ordin Nou" sau plasând un ordin nou direct, din butoanele Cumpărare și Vânzare:

Buy and Sell buttons

Butoane de cumpărare și vânzare sunt disponibile, de asemenea, în oricare grafic pe care l-ai deschis:

available

Dacă nu ai active setările de "Tranzacționare Rapidă" , va apărea o fereastră nouă care îți va permite să creezi un nou ordin la piață, un ordin de limitare sau un ordin de oprire, să selectezi instrumentul pe care dorești să-l tranzacționezi și să setezi opțiunile de stop-pierdere și încasare-profit

Market Order
De reținut: Dacă dorești să deschizi și să închizi tranzacțiile cu un singur sau dublu click, direct din grafice și lista de urmăriri, va trebui să setați acest lucru în lista de configurări.

Cum plasez un ordin în așteptare?

Poți plasa un ordin în așteptare prin intermediul ferestrei 'Creare ordin' . În caseta "Creare Ordin", selectează "Limitare Ordin" sau Oprire Ordin și alege-ți simbolul, limita de preț, volumul, data și ora de expirare, setările pentru nivelurile de stop-pierdere și încasare-profit și apasă pe "Vinde" sau "Cumpără".

De asemenea, poți plasa ordine în așteptare prin intermediul opțiunii Piață Aprofundată sau apăsând direct pe diagramă.

Cum se modifică sau șterge un ordin în așteptare în cTrader?

Dacă simți nevoia de a modifica sau de a șterge un ordin în așteptare pe care l-ai plasat, apasă pe opțiunea 'Ordine' din fereastra 'Urmărire Tranzacționare' . Acest lucru va evidenția toate ordinele în așteptare. Fă click dreapta pe ordinul pe care dorești să-l modifici sau să-l ștergi, pentru a beneficia de posibilitatea de a-l modifica sau de a-l anula. Dacă apeși pe 'Modificare' , va apărea o nouă fereastră care îți va permite să modifici parametrii ordinului în așteptare. Dacă apeși pe 'Anulare' , ordinul tău va fi eliminată automat din listă.

Cum se poate tranzacționa dintr-un singur click sau cu dublu click?

Pe platforma cTrader, apasă pe pictograma de setări din colțul din stânga jos și selectează opțiunea Tranzacționare Rapidă . De aici poți selecta dacă dorești să tranzacționezi cu "Un singur click" sau cu "Dublu click" .
Dacă ai setările de tranzacționare rapidă pe modul "Dezactivat" , înseamnă că îți va apărea o casetă pop-up pentru a confirma orice acțiune legată de tranzacționare.
De asemenea, poți configura setările implicite pentru SL / TP și setările de piață pentru toate tipurile de ordine din această fereastră.

Click trading

Cum se calculează comisioanele la cTrader?

Spread-urile cTrader încep de la cea mai joasă valoare, de 0, pentru majors (perechile valutare), iar comisionul este de 3,50 per lot din moneda de bază a perechii tranzacționate. Această este taxată atunci când intri și când închizi tranzacția.
Poți utiliza calculatorul de comisioane cTrader de mai jos pentru a calcula valoarea comisionului pentru diferite tranzacții:
https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/ctrader-commission
În mod obișnuit, comisionul este calculat că $35 la 1 milion USD tranzacționati.
Exemplu FX- Dacă tranzacționezi 1 lot (100k) de EUR / USD, comisionul va fi de €3,50 la intrarea și închiderea tranzacției (€7 în total) . i>
Exemplul Metale- (număr oz X MP) / 1,000,000 X 35 = Comision Unic

What is a ctrader ID (cTID) and how can I create one?

Your cTrader (cTID) will be created and sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

When logged in with the cTID, your cTrader account(s) will automatically become linked, and you will also have access to extra features that the cTID provides, such as:

  • Custom watchlists
  • Email alerts
  • Price alerts
  • Workspaces

Note: The cTID is seperate from your FxPro account login details and is something offered by Spotware directly. You can read more about it here

Cum pot descărca un cBot sau un indicator personalizat pe cTrader?

Poți descărca indicatori suplimentari / cBots prin intermediul site-ului cTDN: https://ctdn.com/algos/indicators - https://ctdn.com/algos/cbots
De asemenea, poți să apeși pe pictograma indicatorului din orice diagramă cTrader și să selectezi "mai mulți indicatori"

more indicators

Atunci când apeși pentru a descărca de pe site, acesta îți va solicita să îl instalezi în mod automat pe platforma cTrader.

Cum știu dacă cBot-ul meu rulează corect?

Dacă rulezi cBots pe platforma ta de cTrader, vei putea vedea o listă de cBoturi, atașata în colțul din stânga jos al graficului. Un buton Stop va apărea, de asemenea, dacă cBot rulează corect.
Dacă rulezi cBot în opțiunea "Automatizare, vei putea vedea o listă de modele active sub fiecare cBot din lista cBots. Un buton "Stop" va apărea, de asemenea, alături de executarea modelelor.
După ce rulezi cBot-ul, poți verifica opțiunile 'Jurnal și ‘Înregistrare cBot’ pentru a vedea dacă sistemul tău raportează erori.

Pot să-mi testez cBot-ul înainte de a tranzacționa live?

Da, poți să testezi performanța cBot-ului tău asupra istoricului de date de pe platforma cTrader. Pentru a face acest lucru, trebuie să navighezi la secțiunea "Automatizare" a platformei, să apeși pe săgeata de lângă cBot și să selectezi opțiunea "Adăuga un model" . Navighează la filă Backtesting și setează parametrii preferați pentru bak-test înainte de a începe rularea.
Dacă cBot-ul te satisface, îl poți testa în condiții de tranzacționare live, utilizând-l în contul tău demo .

Pot rula mai mult de un cBot în același timp?

Da, poți execută mai mulți cBot-uri în același timp și pe aceeași diagramă. După ce îi adăugi în diagramă, vei vedea o casetă separată pentru fiecare dintre aceștia în colțul din stânga jos al graficului.

multiple cBots

Cum pot elimina un cBot pe care l-am încărcat pe platforma mea de cTrader?

Pentru a elimina un cBot din cTrader, apasă pe butonul ‘Stop’. Modelele pot fi eliminate din diagrama din ctrader sau din lista "Modele" din filă 'Automatizare' .

Va mai continua să funcționeze cBot-ul meu după ce închid platforma de cTrader?

Pentru ca cBot-urile tale să poată efectua tranzacții pentru tine, dispozitivul trebuie să ruleze cu terminalul cTrader deschis. Închiderea terminalului de cTrader va determina oprirea tranzacțiilor tale cu cBot.

Te poți abona la FxPro VPS (Virtual Private Server) pentru a le permite cBot-urilor să continue să efectueze tranzacții în permanență, indiferent dacă terminalul de cTrader este deschis sau computerul tău funcționează.

Unde pot găsi balanța contului meu și istoricul de tranzacționare?

Balanța contului și istoricul tranzacțiilor pot fi găsite în fereastra "Urmărire Tranzacționare" din partea inferioară a ecranului cTrader.

  • Fila Poziții: afișează soldul curent, capitalul propriu, marja, marja disponibilă, nivelul marjei și profitul și pierderile nerealizate.
  • Fila Ordine: afișează ordinele în așteptare la momentul actual, iar
  • Fila Istoric: afișează istoricul complet al ordinelor tale.

Cum creez o declarație de tranzacționare cTrader?

Poți exporta istoricul tău de tranzacționare din fereastra "Urmărire Tranzacționare" . Deschide fila Istoric , apasă click dreapta oriunde în lista de ordine anterioare și selectează 'Creare Declarație' pentru a crea un raport cu istoricul tranzacțiilor ca document HTML; sau selectează "Exportă în Excel" pentru a crea un raport cu istoricul tranzacțiilor ca fișier în Excel.

Cum pot instala platforma cTrader pentru desktop?

Îți poți descărca Platforma cTrader pentru desktop prin intermediul link-ului de mai jos, de pe site-ul nostru: https://www.fxpro.com/trading-platforms/ctrader
Din nefericire, o versiune pentru sistemul de operare MAC nu este disponibilă în prezent, dar îți oferim un webtrader cTrader pe care îl poți accesa de aici:
https://ct.fxpro.com/
Pentru Cerințe de sistem și Browsere acceptate , poți consultați spotware help page.
Dacă primești eroare la instalare, acest lucru se datorează cel mai adesea unui firewall / antivirus care blochează sau restricționează descărcarea. Te rugăm să dezactivezi temporar orice firewall / antivirus și să încerci din nou să descarci platforma.

Cum dezinstalez platforma cTrader?

Atunci când dezinstalezi complet cTrader vor mai există și foldere temporare pe care trebuie să le ștergi pentru a elimina cu succes programul din dispozitivul tău. Te rugăm să urmezi instrucțiunile de mai jos pentru a elimina complet platforma de pe PC:

Uninstall the cTrader via control panel, then:
- Under Documents remove cTrader and cAlgo - Under C:/Users/user/AppData/Roaming/' remove: - Fxpro-cAlgo - FxPro-cTrader - FxPro-cTraderUsers
- Under 'C:/Users/user/AppData/Local/Apps/2.0/' șterge acest fișier.
Poți, mai apoi, să continui să-l redescarci.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Urmăriți instrucțiuni video

Video Thumbnail

FxPro Edge

Cum mă pot conecta la platforma de tranzacționare FxPro Edge?

Te poți conecta la FxPro Edge navigând pe https://edge.fxpro.co.uk și după introducerea acreditărilor tale pe Profilul direct. br>
Logare

Dacă ai mai multe conturi, îl poți selecta pe cel pe care o să-l utilizezi din ecranul următor.

Logare

Poți trece la un alt cont apăsând pe meniul derulant din partea dreapta sus.

Logare

Cum pot plasa un ordin nou?

Sunt mai multe modalități de a plasa un ordin nou:

  1. Prin intermeiul diagramei
    • Click dreapta diagramă
    • Apasă apoi pe butonul "Creează un ordin nou"

      Create Order
    • Va apărea câmpul Ordin Nou. Aici poți ajusta parametrii poziției pe care urmează să o deschizi.

      Create Order

  2. Prin intermediul Butoanelor de Creare Ordin

    Create Order

  3. Prin intermediul liniilor de Ordin din lista ta de urmărire (atunci când este activată opțiunea de tranzacționare cu 1 click)

    Create Order

Cum închid o poziție pe FxPro Edge?

Pentru a închide manual o poziție deschisă, trebuie mai întâi să localizezi ordinul în widgetul Poziții / Ordine. Poți să apeși pe butonul "Închidere Ordin" (dacă este activată opțiunea de tranzacționare cu 1 click) sau apasă dublu click pe ordin și închide-l din căsuța de dialog care apare pe ecran.

Close Position

Close Position

Dacă ai stabilit niveluri valide de stop-pierdere sau de încasare-profit, ordinul tău va fi închis imediat ce piața ajunge la oricare dintre nivelurile pe care le-ai specificat.

Toate pozițiile închise vor apărea în widgetul "Istoric"

Cum plasez un ordin în așteptare pe FxPro Edge?

Un ordin în așteptare este o instrucțiune dată pentru a deschide o poziție atunci când un instrument atinge un anumit preț predefinit de către utilizator. Poți plasa un ordin în așteptare prin intermediul căsuței principale de dialog "Ordin", selectând fișierele "Limită" sau "Stop". Căsuța de dialog îți va permite mai apoi setarea prețului limită și a datei / intervalului de timp de expirare pentru ordinul în așteptare.

Ordin în Așteptare 1

Reține că limitele Stop Cumpărare & Vânzare trebuie să fie plasate peste prețul de piață curent, în timp ce limitele de Stop Vânzare și Cumpărare trebuie plasate sub prețul curent al pieței.

Alternativ, poți plasa instant un ordin în așteptare apăsând click dreapta pe diagramă.

Ordin în Așteptare 2

De ce butonul Modificare poziție are culoarea gri atunci când încerc să setez opțiunea SL / TP pentru un ordin existent?

Acest lucru se poate datora faptului că ai plasat nivelele ordinelor stop-pierdere sau încasare-profit prea aproape de prețul curent. Totodată, aceasta poate însemna că ai stabilit aceste niveluri pe partea greșită a prețului curent.

Te rugăm să reții că pentru pozițiile scurte (ordine de vânzare) opțiunea de stop-pierdere trebuie să fie setată la o valoare mai mare decât prețul curent al pieței și nivelurile încasare-profit trebuie să fie mai mici decât prețul curent de pe piață.

Poți observa nivelurile minime ale opțiunii de oprire pentru fiecare platformă în specificațiile simbolului: https://www.fxpro.com/trading/forex

Pot adăuga indicatori personalizați sau EA în contul de pe FxPro Edge?

FxPro Edge nu acceptă indicatori personalizați sau EA în acest moment. Lucrăm în vederea implementării și adăugării opțiunii de suport în acest sens în versiunile ulterioare.

Cum pot adăuga mai multe widget-uri în spațiul meu de lucru?

Poți adăuga mai multe widget-uri pentru a-ți personaliza spațiul de lucru apăsând pe butonul "+" din bara laterală. Widgeturile pot fi mutate, rearanjate și redimensionate. br>
Widgets

Pot vedea cât de bine am tranzacționat?

Poți vedea nivelul de performanța a contului tău apăsând pe:
a) Bara superioară
b) Pe pictograma "Nivelul de Performanță a Contului" din bara laterală

Nivelul de Performanță a Contului

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Urmăriți instrucțiuni video

Video Thumbnail

TRANZACȚIONARE & EXECUTARE

Ce este un CFD?

Contractele pentru diferența (CFD) sunt instrumente derivate care le permit trader-ilor să speculeze asupra schimbării valorii unei serii de active subiacente, fără să trebuiască să-și asume dreptul de proprietate asupra acestora. Într-un contract pentru diferență, cumpărătorul și vânzătorul sunt de acord că, la expirarea contractului, vânzătorul va plăti cumpărătorului diferența dintre valoarea activului în momentul încheierii contractului și valoarea la momentul expirării acestuia. Dacă diferența este negativă, atunci cumpărătorul trebuie să plătească diferența vânzătorului. Atunci când tranzacționează CFD-uri, cumpărătorii cumpără (sau sunt interesați să cumpere) atunci când se prognozează o creștere, și vând (sau sunt interesați să vândă) atunci când se prognozează o scădere a valorii.

Cum se citește o pereche valutară?

Forex Currencies are traded in pairs. Each currency is presented as a three letter abbreviation and is usually separated from the currency it is paired with a space, a point, or a slash. For instance, EUR/USD refers to the Euro US Dollar currency pair. The first currency in the pair is known as the base currency. The second currency in the pair is known as the quote or term currency. The value of the pair is defined by how much of the quote currency is required to purchase a single unit of the base currency. So if EUR/USD is currently trading at 1.31 then this means that $1.31 is required to purchase €1.

Ce fel de spread-uri oferiți?

Îți oferim spread-uri variabile competitive pe toate platformele noastre. În conturile MT4 / MT5 vei fi taxat pentru spread-uri numai atunci când tranzacționezi vreun instrument. Nu există comision.

Pe contul cTrader, spread-urile sunt mult mai mici (de la 0 pentru perechile valutare FX majore), dar există un comision pentru fiecare tranzacție. ($35 pentru $1 milion taxați)

Îți oferim, de asemenea, un cont MT4 Fixed Spread, care are spread-uri fixe pentru cele 7 perechi valutare FX principale.

De ce ordinul meu în așteptare nu a fost executat?

Dacă ordinul tău în așteptare nu a fost executat, este posibil să nu ai fonduri suficiente pentru a deschide poziția atunci când a ordinul în așteptare a fost declanșa. În acest caz, ordinul în așteptare va fi afișată în istoricul contului tău.
Alternativ, este posibil ca ordinul tău în așteptare să nu fi fost executată deoarece prețul specificat nu a fost atins. Te rugăm să reții că pentru Ordinele de Vânzare în așteptare, prețul licitării trebuie să atingă nivelul specificat de tine; pentru Ordinele de Cumpărare în așteptare, prețul solicitat trebuie să atingă nivelul specificat.

Cu ce fel de comisioane voi fi taxat pentru tranzacționare?

Pentru conturile noastre de MT4 / MT5, FxPro Markets & Spreadbetting, nu percepem comisioane pentru niciun instrument. Vei fi taxat numai pentru spread, asupra căruia se aplică o mică taxe (precum și toate taxele de swap aplicabile).
Pe platforma cTrader, atunci când tranzacționezi FX & Metale, se percepe un comision de $35 pentru fiecare 1 milion USD tranzacționați la deschiderea unei poziții și $35 la închiderea poziției. Cu toate acestea, spread-urile pe cTrader sunt mai scăzute decât cele ale altor tipuri de cont.

Ce instrumente oferiți spre tranzacționare?

La FxPro oferim CFD-uri pe Forex, Metale, Futures, Acțiuni, Indici Spot, Energii Spot & Criptomonede. Te rugăm să vizitezi pagina noastră pentru a afla mai multe informații despre fiecare activ în parte:

https://www.fxpro.com/

Oferiți Criptomonede?

We offer CFDs on a several different cryptocurrencies including Bitcoin, Ethereum, Litecoin, BitcoinCash, Ripple and many more.

You can see more details and trading conditions on the following link:

https://www.fxpro.com/trading/cryptocurrencies

Please note that Cryptocurrencies are not available to retail clients under FxPro UK Ltd.

Do you offer guaranteed stop loss?

A stop-loss order may serve as an additional risk minimisation strategy. However, the requested price of a stop-loss order is never guaranteed. This is because the price at which the stop-loss order is placed serves only as a ‘trigger point’. In the event that the price of the financial instrument being traded reaches the trigger price, your stop-loss order will be treated as a market order and executed at a Volume Weighted Average Price (‘VWAP’) as per the Order Execution Policy. As a result, a stop-loss order may be executed at a worse price. This applies to all 'stop' orders placed on any of our platforms.

La câte zecimale sunt aproximate prețurile?

Aproximăm toate perechile FX la o cifră suplimentară, ceea ce înseamnă că ultima cifră este un "punct", iar cea de-a doua până la ultima cifră este "Pip".

Ce este modelul de execuție al FxPro?

Compania noastră este un broker de execuție NDD care oferă CFD-uri pe 6 elemente de bază. Îți oferim Executare Piață pentru majoritatea tipurilor de cont, dar îți oferim, de asemenea, un cont de Executare Instant.

Suntem pe punctul de a omogeniza la nivel intern o mare parte din fluxul nostru de ordine și expunerea reziduală rămasa în casă până la limita de risc a pieței. Excesul de expunere poate fi apoi acoperit din exterior.

Poți citi mai multe despre modelul nostru de execuție pe pagina de mai jos:

https://www.fxpro.com/pricing/model

Există derapaje pe platformele companiei?

Derapajul face parte din tranzacționare și este un element comun pe piața valutară. Se întâmplă să apară în unele momente de volatilitate ridicată sau lichiditate scăzută, precum și în timpul anunțurilor majore de știri sau în timpul comunicării unor date economice importante.

FxPro ia toate măsurile necesare pentru a-și proteja traderii împotriva volatilității pieței, astfel încât clienții noștri să beneficieze de un sistem avansat de administrare a tranzacționării care atenuează riscul de derapaj negativ și executarea garanțiilor la cel mai bun preț disponibil.

Avem statistici excelente de derapaj pe care le poți vedea aici:
https://www.fxpro.com/pricing/model

Oferiți loturi micro (0,01)?

Da, loturile micro sunt disponibile pentru toate platformele noastre începând cu tipul de cont standard.

Ce efect de levier oferiți?

The leverage available to you may differ depending upon your jurisdiction and the instrument/platform you are trading with.

Please follow the link below to find out more information in regards to leverage: https://www.fxpro.com/leverage-information

what-are-fixed-spreads.title

what-are-fixed-spreads.description

Ce sunt spread-urile variabile?

Spread-urile variabile variază pe parcursul zilei, în funcție de volatilitatea pieței și lichiditatea disponibilă. Acestea reprezintă cele mai bune prețuri de cumpărare și de vânzare pe care le putem asigura de la furnizorii noștri de lichidități.

Cel mai mare avantaj al spread-urilor variabile este faptul că primești cel mai bun preț actual de pe piață în momentul tranzacționării, mai mic decât atunci când tranzacționezi pe un cont cu spread-uri fixe. Pe de altă parte, spread-urile variabile se pot majora considerabil înainte și după anunțurile de știri cu impact ridicat și în timpul volatilității ridicate a pieței.

Voi experimenta re-solicitări de preț?

Platformele FxPro MT5 și FxPro cTrader utilizează opțiunea de Executare Piață și, prin urmare, nu există re-solicitări.
Cu toate acestea, este posibil să întâmpini re-solicitări pe conturile FxPro MT4 Instant în condițiile unei piețe extrem de volatile. Poți evita re-solicitările prin bifarea casetei "Deviație Standard" din partea de jos a ferestrei "Ordin", care îți va permite să setezi intervalul Pip care va fi disponibil în cazul în care prețul pieței se abate de la prețul pe care l-ai bifat.
Te rugăm să reții că fereastra pop-up pentru solicitări este dezactivată atunci când utilizezi caracteristica de tranzacționare cu un singur click. Cu toate acestea, vei primi o avertizare sonoră atunci când se dă o re-solicitare, cu condiția ca alerta sonoră să fie activată (Instrumente> Opțiuni> Evenimente), iar re-solicitarea va fi declarată în fișierele din jurnal din cadrul terminalului clientului.

Care este nivelul de Oprire?

Margin level (%) is displayed on the trading platform and is calculated as follows: Equity / Margin X 100.

FxPro offers Negative Balance Protection (subject to the FxPro Order Execution Policy) to ensure that clients cannot lose more than their overall investment.

The stop out level is {{percent}}% for all account types.

For cTrader accounts, Spotware’s 'Smart Stop Out' logic will be used.

Care este diferența dintre un ordine de oprire și un ordin limită?

Limit and stop orders are often confused with each other as both are pending orders that instruct a broker to open or close a position when an asset’s price reaches a certain level.

Buy limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level lower than the current price. Sell limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level that is higher than the current market price. Conversely, buy stop orders are entered above the current market price and sell stops are entered below the current price.

Bear in mind that pending Limit orders are executed with ‘Limit Execution’, meaning you will receive your requested price or better, whereas Stop orders are executed with ‘Market Execution’, meaning that the trade is executed at VWAP.

EA / cBot vor mai continua să funcționeze după ce închid platforma?

Pentru ca EA-ul să poată tranzacționa pentru tine, dispozitivul tău trebuie să funcționeze cu terminalul MT4 / cTrader deschis. Închiderea terminalului va determina oprirea tranzacțiilor tale cu EA / cBots.
Te poți abona la FxPro VPS (Virtual Private Server) pentru a tranzacționa EA-uri / cBots non-stop, indiferent dacă terminalul tău MT4 / cTrader este deschis sau computerul tău funcționează.

Cum se calculează swap-ul?

Swap is calculated by taking the difference between the respective interest rates in the currency pair being traded and adding FxPro's commission fee for rolling over the position to the next trading day. The result can either be positive or negative depending on the instrument.

Swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments.

Swap fee for FX= Pip value X swap value in points] / 10

Swap fee for Non-FX instruments= Lot size X Swap Value X Number of nights.

For Shares and Cryptos, the swap fee is displayed as an annual percentage. Therefore the calculation is slightly different.

Swap fee for Shares= No.Of Nights X No.Of Shares X Share Last Price X Annual Percentage charge / 360

Swap fee for Cryptos= number of coins x Crypto last price x Annual Percentage charge / 360

We have a useful Swap calculator you can use to estimate the Swap incurred on trades: https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/swap

Examples: If you buy 100 (hundred) shares of Apple Inc (AAPL.O) at the price of $140 and hold them for one night at an annual rate of -2.8597 %, the charge will be -$1.11.

If you are short 2.0 lots (200k) of EURUSD for 2 nights, and the swap fee in points is -0.5739 then the swap charge will be -$2.29 ($20 pip value X -0.5739 X 2 nights /10 )

What is leverage?

Leverage affects the funds required to place a position, multiplying your buying power, allowing you to open a position larger than your deposit. Leverage requires you to post collateral with us in the form of margin and the higher the leverage the less the required margin to open a position of equivalent value or for the same initial margin you can open much larger positions.

Initial margin Leverage Buying Power (units)
$1,000 1:1 $1,000
$1,000 1:10 $10,000
$1,000 1:33 $33,000

Leverage can be expressed either as a Ratio, or in a % format. Both are displayed on our website for easy understanding.

For example, saying you have leverage 1:20 is the same as saying you are required to have a margin that is only 5% of the overall value of the trade.

Excessive use of leverage can of course be very risky because it can magnifies your P&Land this can lead to large losses which can lead to stop out, the automatic closing of your position. This is because your collateral available to sustain potential losses and not fall below the ‘maintenance margin’ required so that your position is not liquidated, is much less as a % of the position when using higher leverage.

Also note that higher leverage increases the effect of spread and Swap fees as a % on your invested capital. For example if the spread on an instrument as a % is 0.1% and you open a trade with 20 times leverage the spread cost as a % on your deposited margin will be 2%.

Example:

With leverage 1:5 you would need to deposit EUR 20,000 to open 1 lot of EURUSD (100,000) , while at leverage 1:30 you could open the same trade with only EUR 3,333.

Please refer to the margin calculator, https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/all-in-one. Here you can test how much of your margin will be needed to open a trade at different leverages and with different lot sizes

What is VWAP?

VWAP stands for ‘Volume Weighted Average Price’ and applies to market execution orders

If the requested volume is not available all at the same price, the order will automatically execute the maximum volume at the best available price, and then the remaining volume at the next best price and so forth. An average of all these prices is then taken, which is the price the order will execute at (the VWAP).

All stop orders, once triggered, are subject to ‘Market Execution’ which means that FxPro will automatically aggregate all available liquidity at the best possible prices and fill your stop orders at first available VWAP. The VWAP price may be on, above, or below your requested price.

Please see the relevant section of our Order Execution policy: Market Execution Order Market order is the intention to either buy or sell at the current market price, subject to the liquidity available. In the event, there is not enough liquidity at the top of the book to fill a Client’s market order, the system will automatically aggregate the volume received from third party liquidity/ price provider(s) and execute the market order at the ‘Volume-Weighted Average Price’ (‘VWAP’), subject to the liquidity available at the time of the execution.

Example:

Depth of Market for EURUSD

The image above shows a snapshot of the Depth of Market for EURUSD.

The right hand side shows ASK prices (price at which you buy)

The left hand side shows BID prices (price at which you sell)

Each tier displays the volume available at each price tier. For example, a trade of 2.50 lots or lower, would receive the top of the book price (the first row of prices). And for trade size above this, the overall price would be calculated according to the price tiers and volumes available at each.

For example, lets say we want to Sell 8 lots (800k units of EUR). The order will be executed as follows:

250,000 * 1.16520 = 291,300

500,000 * 1.16519 = 582,595

50,000 * 1.16518 = 58,259

You then add up all the tiers = 932,154 and divide by your trade size in units

932,154 / 800,000 = 1.16519 (rounded to 5 decimal places)

What is a market order?

A ‘Market Order’ applies to the MT4 Market, cTrader, MT5 & FxPro platforms and dictates that you want to enter the market at the current market price, no matter what that may be. Market Orders are filled at VWAP (Volume Weighted Average Price), meaning that you may receive a price above, below or on the price you saw when you executed the order.

Market Execution is also applied to all ‘Stop’ orders across all of our platforms. (Stop losses, Stop outs & pending stop orders).

Because different LPs will have different prices and available liquidity, the available volume is tiered and large orders may be executed at a non-‘top of the book’ price. Top of the book means the best Bid / Ask prices are streamed in the platform. The Market Depth however is much more complex than this and Market Execution accounts for this. Please refer to our ‘What is VWAP?’ question for further information.

What is a Stop Loss order?

A ‘Stop Loss’ order is used to limit losses, or potentially to take a profit after a loss.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a stop loss at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Stop Loss must be placed below the current market price on Buy positions, and above the current market price on Sell positions.

All Stop orders, which include Stop Losses, are executed with ‘Market Execution’, which means that once the order is triggered, it is filled at the current market price at that time (VWAP).

The VWAP can be on, above or below the requested price.

This means that especially during times of high volatility, you may receive a much different price than your specified stop level, which is referred to as ‘Negative Slippage’.

What is a Take Profit order?

A ‘Take Profit’ order is used to lock in profits at a specified price, or potentially to limit further losses after a substantial gain.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a take profit at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Take Profit must be placed above the current market price on Buy positions, and below the current market price on Sell positions.

All ‘Limit’ orders, which includes Take Profit, are executed with ‘Limit Execution’, which means that you will receive your requested price or better. At the time your Take profit is triggered, if a price exists in the market which is in your favour, FxPro will fill you at the better price.

It is not possible therefore, to receive a worse price on a ‘Limit’ order such as Take Profit.

Take profits on long positions will be triggered for execution once the ‘BID’ price reaches your take profit level. Take profits on short positions will be triggered for execution once the ‘ASK’ price reaches your take profit level.

What is a Stop Out?

A ‘Stop Out’ is a triggering of a forced automatic closing of a trader's positions in case that person's trading account equity falls below a certain threshold.

Margin level is displayed on the platform as a % anytime you have open positions, and is calculated as: Equity / Initial Margin *100

Equity means the balance + unrealised P&L in each trading account and does not include any balance in your FxPro Wallet.

Example:

The Stop Out level is 50%, depending on your jurisdiction. This means that once your Equity falls to a value equal to 50% of your initial margin, stop out(s) will begin to occur.

So, with an initial deposit of $1000, and an initial margin of $100, you are left with a Free Margin of $900. If losses reach $900, you will have 0 Free Margin remaining, and your margin level % at this time would be 100% (100 equity / 100 Initial margin = 100%). If losses continue and eventually reach $950, the 50% Stop out would be triggered. (50 equity / 100 used margin = 50%)

Now that we have explained how the stop out is applied, let’s see an example at which price you would be stopped out.

You open a Buy position of 100 barrels of Brent Oil (0.1 lot) at a price of $55 per barrel. This position is using a leverage of 10 times (1:10) and you started with $600 in your account.

Initial margin is 1/10= 10% of the exposure. The exposure, in this case, is 100 barrels times 55= $5,500. So, your initial margin is 550, leaving $50 free margin.

The price starts to fall, and we want to find out at what price Equity will be equal to 50% of initial margin. To do this, we need to calculate the price at which our loss will be 50% of 550 = 275, plus the free margin because as we explained in previous example above, losses are first used against free margin. So, the total loss would be 325 or 3.25 per barrel since our position is 100 barrels. When the price drops by 3.25 and reaches (50-3.25) $46.75, that is the BID price, you will be stopped out.

Stop Outs help to prevent trading accounts from falling into a negative balance, however, in very volatile markets, or during market gaps, it is not always possible to fill orders at a specific level and there might be significant slippage when Stop out orders are executed.

How can I show the ASK price on the platform?

As default, price charts are built using the BID price, however, it is the ASK price (the higher price) at which Sell order closures are triggered or buy positions are opened.

You can add the current ask price to the chart on all our platforms if it is not already shown as default.

On MT4 and MT5 go to Charts >Properties and tick the box to ‘Show Ask line’.

On cTrader, right click in the chart and go to ‘Viewing Options’ and tick the ‘Ask Price line’ option.

On the FxPro App, the Ask price appears as default

What is slippage?

Slippage refers to instances where the executed price differs from your requested price. I.e. the price ‘slipped’.

Slippage occurs when your Market Order is triggered and filled at a price different to that which you have requested. The difference may only be minimal, or it could be significant. Price Gaps and increased volatility can result in substantial slippage in some cases.

This is a normal market practice and a regular feature of the foreign exchange markets under conditions such as illiquidity and volatility due to news announcements, economic events and market openings. The slippage can be positive or negative. Slippage can also occur when larger orders are partly executed at tier 2 or even Tier 3 prices (see question What is VWAP).

Although we are not required to do so, we publish our Execution Statistics every year on our website: https://www.fxpro.com/pricing/model

Example:

You have a long (buy) position of 1000 barrels (1lot) of WTI prior to market closing at price $50.00, and you set a take profit at price $50.50 and a stop loss order at $49.5.

However, due to significant news reports over the weekend, at the market opening on Monday, WTI opens with an upward gap at price $51.

Therefore, your take profit order will be triggered once the market reopens (as the price has moved above your take profit level), at the price of $51.00, and will be executed at this price or better.

This is how market gaps and slippage may cause more profit or loss than anticipated and why stop orders such as ‘stop losses’ are never guaranteed to be executed at your requested price.

What is Spread?

The difference between the Bid and Ask prices is the ‘Spread’, which is what you pay to the broker in return for placing the order through them.

Therefore, you will notice that trades start in a minus figure, as you need to cover the spread before you begin make profit.

Let’s demonstrate this using an example. You buy 1 lot of EURUSD at $1.0700 the bid and ask prices were $1.0698 and $1.0700. When you buy, you get the Ask price. The price moves in your favour by 5 pips making the new Bid and Ask prices $1.0703 and $1.0705. You close the trade by selling at the new Bid price of $1.0703, making 3 pips profit which equals $30.

The reason that in this example your profit is less by $20, is due to the fact that you have been charged a 2pips spread.

Let’s take another example using GOLD, which is denominated in USD. You decide to Sell (short) 100oz (1 lot) when the bid and ask prices were 1600.50 and 1601.00. As this is a sell position, it is opened at the Bid price of 1600.50. The price then moves down in your favour by 0.50, making the new bid and ask prices 1600.00 and 1600.50. You close the trade by buying at the new Ask price of 1600.50.

In this case, even though the price moved in your direction, you were charged the spread and your order was opened and closed at the exact same price (1600.50), meaning that your Profit or Loss is equal to 0.

Spreads are typically floating and fluctuate depending on liquidity and volatility. Volatility is affected by Liquidity and vice-versa.

What do I do if I have a question or enquiry regarding one of my trades?

If you would like to check any orders, please send an email to [email protected] from your registered email address with your account number and the order number of the trade, and we will check your enquiry and get back to you as soon as possible.

You can find the order number in your trade account tab or history tab.

Why has my pending order been executed or Stop loss/take profit triggered when the price has not reached the specified price?

Bear in mind that Buy positions are opened at the Ask price (and closed at the Bid price), whereas Sell positions are opened at the Bid price (and closed at the Ask price).

Therefore, stop losses, take profits and pending orders need to be triggered by the Bid or Ask price displayed on the price chart before being executed.

The Ask price is always higher than the Bid price as it includes the FxPro spread. Therefore, you need to take into account the spread at the time the order was triggered.

For example, if you opened a sell trade on EURUSD at 1.15700 and placed a stop loss of 1.15750, it means your stop loss will be triggered when the Ask price reaches 1.15750. So, if the spread at the time is 1.5ips, you may see your order closed when the price in the chart is only at 1.12735.

The price charts display BID prices by default. If you cannot see the current ASK price in your platform, please refer to our FAQ: How can I show the ASK price on the platform?

What is liquidity?

Liquidity, in simple terms is the ability to trade (buy and sell) an instrument and is considered good when there are many market participants interested in Buying and Selling the instrument at any volume. The easier it is to sell or buy the instrument at any given volume, the better the liquidity.

The more liquid an instrument, the tighter the spread usually, as the market participants compete to get the best prices. When there is low liquidity, the pricing is generally more erratic, and the spreads may be higher due to lower demand for the instrument.

What is Swap (rollover)?

Since every currency trade involves borrowing one currency to buy another, interest rollover charges are part of forex trading.

Interest is paid on the currency that is borrowed, and earned on the one that is bought. Swap may be positive or negative and applies whenever you leave a trade open overnight.

If you are buying a currency with a higher interest rate than the one you are borrowing, then the net interest rate differential will be positive and you will earn funds as a result. Conversely, if the interest rate differential is negative then you will be charged.

Swap also applies to non-FX instruments, due to the fact that all instruments are traded in particular currency which incurs an interest rate.

On the platforms, ’swap’ is automatically converted into the balance currency. The Operation is conducted at midnight server time (10pm UK time) and will only be charged/gained if you have an open trade at this time.

the swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments. FxPro Swap rates are in line with the Banks and are reviewed and updated on a weekly basis by the Execution department.

The up-to-date swap lists can be viewed at any time on our website in the instrument specifications or via the trading terminals.

CONTABILITATE & SEIF

Este posibil să pierd mai mulți bani decât am depus?

FxPro offers Negative Balance Protection (NBP) for all clients, regardless of their categorisation & jurisdiction, thereby ensuring that you cannot lose more than your total deposits.

For more details please refer to our ‘Order Execution Policy’.

FxPro also provides a stop out level, which will cause trades to be closed when a certain margin level % is reached. The stop-out level will depend on the account type and jurisdiction under which you are registered.

How do you keep Clients funds safe?

FxPro tratează cu maximă seriozitate siguranța fondurilor clienților. Din acest motiv, toate fondurile clienților sunt complet separate de fondurile proprii ale companiei și sunt păstrate în conturi bancare separate în marile bănci europene. Acest aspect te asigură că fondurile clienților nu pot fi utilizate în niciun alt scop. În plus, FxPro UK Limited este membru al Schemei de Compensare a Serviciilor Financiare (FSCS), iar FxPro Financial Services Limited este membru al Fondului de Compensare a Investitorilor (ICF).

Ce metode de plată pot folosi pentru a depune fonduri în contul meu FxPro?

We offer a wide range of payment methods, all with 0 fees from FxPro. These include Bank Wire transfers, Credit/Debit cards, PayPal, Neteller, Skrill, and many more local options tailored to your country and jurisdiction.

You can check all available payment methods and based on your location directly in your login area or via this link:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Please note that you must withdraw via the same method used to fund your account.

Ce este Portofelul FxPro ?

Portofelul FxPro este un instrument personal de gestionare a riscurilor, care funcționează ca un cont central, din care poți transfera bani în toate celelalte conturi de tranzacționare din doar câteva click-uri simple. Principalul avantaj al efectuării depunerilor în portofelul tău FxPro, spre deosebire de finanțarea directă a conturilor, este dat de faptul că fondurile depuse sunt protejate complet de orice poziții deschise pe care le ai în contul tău de tranzacționare.

Cum pot depune bani în Portofelul meu FxPro?

Fondurile depozitate sunt creditate automat în Portofelul tău FxPro. Poți transfera orice sumă între Portofelul tău FxPro și conturile tale de tranzacționare oricând dorești. Conectează-te la FxPro Direct , selectează "Depunere Fonduri" sau "Portofel" și alege opțiunea de plată preferată.

Pentru a vizualiza mai multe informații în ceea ce privește metodele noastre de plată disponibile, accesează acest link:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Cum pot retrage bani din Portofelul meu FxPro?

Log in to your FxPro Direct and select 'Withdraw’ or 'Wallet'.

Please note that in order for the withdrawal to be successful, you should transfer your funds to your FxPro Wallet.

Kindly note that you must follow our withdrawal policy which instructs that clients must withdraw via the same method used to deposit, unless that method has been fully refunded or refund limits have expired. In this case, you may use bank wire method, or another method previously used to fund (as long as it can accept payments) to withdraw profits.

Care sunt valutele disponibile pentru Portofelul FxPro?

We offer Wallet currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR. (Depending on your jurisdiction)

The currency of your FxPro Wallet should be in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid conversion fees. Any transfers from your FxPro Wallet to your trading accounts in a different currency will be converted as per the platform rates.

Cum transfer fonduri din Portofelul meu FxPro în contul meu de tranzacționare?

You can instantly transfer funds between your FxPro Wallet and your trading accounts by logging in to your FxPro Direct and selecting 'Transfer'

Select your Wallet as the source account and the target trading account and enter the amount you wish to transfer.

If your trading account is in a different currency to your FxPro Wallet, a pop-up box will appear with a live conversion rate.

Pot schimba valuta Portofelului FxPro ?

Pentru a evita eventualele taxe de conversie, este de preferat ca Portofelul tău FxPro să fie în aceeași monedă cu cea folosită pentru depuneri și retrageri.

Dacă ai deschis din greșeală Portofelul tău FxPro într-o valută greșită, te rugăm să contactezi Departamentul de Back Office la [email protected] pentru a corecta greșeala.

Ce rate de conversie folosiți?

Clienții FxPro beneficiază de unele dintre cele mai competitive cursuri de schimb de pe piață.
Pentru depunerile dintr-o sursă de finanțare externă (de exemplu, de pe cardul de credit în Portofel, într-o altă valută) și retrageri către o sursă de finanțare externă (de exemplu, din Portofelul tău pe un card de credit într-o altă valută), fondurile vor fi convertite conform ratei bancare zilnice.

Pentru transferurile din Portofelul tău FxPro către un cont de tranzacționare al unei alte valute și invers, conversia va fi făcute în funcție de rata afișată pe ecranul pop-up în momentul în care apeși pentru confirmare.

Cât timp durează transferurile bancare și care sunt taxele care se aplică?

Pentru depozitele bancare internaționale, vă rugăm să acordați 3-5 zile lucrătoare pentru ca fondurile să se reflecte în wallet-ul dumneavoastră FxPro. FxPro nu percepe taxe pentru depozite bancare, însă banca expeditoare și corespondentă pot percepe în funcție de propriile structuri de comisioane.

Transferurile GBP între băncile din Marea Britanie se reflectă de obicei în aceeași zi lucrătoare și nu există taxe.

Transferurile SEPA se reflectă de obicei în aceeași zi lucrătoare, iar taxele sunt foarte mici (de obicei, câțiva euro).

Cum pot retrage fonduri dacă cardul pe care l-am folosit pentru a depune bani a fost anulat sau a expirat?

După anularea unui card, băncile sunt obligate să permită efectuarea unor tipuri de tranzacții limitate, inclusiv rambursări, de obicei, pentru o perioadă cel puțin 6 luni. Prin urmare, poți să retragi fonduri pe cardul pe care l-ai folosit la depunere, chiar dacă acest card a fost anulat. Vei primi aceste fonduri pe noul tău card, care este conectat la același cont bancar precum cardul anterior, cel anulat.

Dacă contul bancar legat de card este complet închis, va trebui să ne trimiți dovada închiderii contului pe adresa de email a departamentul nostru de contabilitate, la [email protected]

Can I transfer funds between my FxPro Wallet and trading accounts during the weekend?

Yes, as long as the specific trading account you are transferring from does not have any open positions.

If you have an open trade during the weekend, you will be unable to transfer funds from it to your Wallet until the market reopens.

Weekend hours begin on Friday at market closure (22:00 UK time) until Sunday, at market opening (22:00 UK time).

Cum pot retrage bani prin metoda Transferului Bancar?

Conectează-te la FxPro Direct, selectează "Retragere Fonduri" sau "Portofel" și alege metoda Transfer Bancar. Reține că este posibil să îți solicităm o declarație bancară ca dovadă a faptului că ești titularul contului bancar.
Te rugăm să iei la cunoștință că, pentru a efectua retrageri prin metoda Transferului Bancar, trebuie mai întâi să rambursezi toate depozitele de pe Cardurile de Credit, PayPal și Depozite în ultimele 6 luni.

Cât timp trebuie să aștept că retragerea efectuată să ajungă în contul meu bancar?

Solicitările de retragere sunt procesate de către Departamentul de Contabilitate Clienți în termen de o zi lucrătoare. Cu toate acestea, timpul necesar transferului de fonduri poate varia, în funcție de metoda ta de plată.

Retragerile prin intermediul Transferurilor Bancare Internaționale pot dura 3-5 zile lucrătoare.

Transferurile SEPA și cele la băncile locale pot dura până la 2 zile lucrătoare.

Retragerile pe card pot dura 5-7 zile lucrătoare

Toate celelalte retrageri efectuate prin alte modalități de plată, de obicei, sunt primite în termen de o zi lucrătoare.

Cât durează să mi se proceseze cererea de retragere?

În timpul programului de lucru normal, retragerile sunt de obicei prelucrate în câteva ore. Dacă cererea de retragere este primită în afara orelor programului de lucru, aceasta va fi procesată în următoarea zi lucrătoare.

Te rugăm să reții că, deși depunerile de pe carduri sunt procesate imediat, acest lucru nu înseamnă că fondurile au fost deja primite în contul nostru bancar, deoarece procedura de compensare bancară durează de obicei câteva zile. Cu toate acestea, noi îți credităm imediat fondurile pentru a putea tranzacționa instant și pentru a proteja pozițiile deschise. Spre deosebire de depuneri, procedura de retragere durează mai mult.

Cât timp durează ca banii mei să fie depuși în contul meu FxPro?

Transfer bancar internațional: 3-5 zile lucrătoare aproximativ, în funcție de banca dumneavoastră.
SEPA și transferuri locale, de obicei în aceeași zi lucrătoare.
Toate celelalte metode de plată: aproximativ 10 minute.

< p> Faceți clic aici pentru a vedea mai multe informații despre timpul de procesare al fiecărei metode de plată.

Puteți selecta să trimiteți depozitul în Wallet-ul dumneavoastră sau direct într-un cont de tranzacționare la alegerea dumneavoastră .

Rețineți că toate tranzacțiile sunt plasate prin Wallet, astfel încât conversiile valutare se pot aplica la transferul direct într-un cont de tranzacționare într-o altă monedă față de valuta portofelului dumneavoastră.

Ce metodă de plată ar trebui să utilizez pentru retragere?

It is our policy that any recent card deposits should be withdrawn to the card in question first, before refunding to any other method, even if other methods were used for funding. Kindly note that after refunding any cards, PayPal and Skrill deposits should also be refunded. Once all deposits from the above-mentioned payment methods are fully refunded, you will then be able to withdraw via bank wire or another method previously used to fund. (Provided that it can receive payments) The methods that remain to be refunded will be clearly displayed to you in FxPro Direct.

Percepeți vreun comision sau taxă pentru depuneri sau retrageri?

FxPro nu percepe taxe / comisioane pentru depozite / retrageri, cu toate acestea, este posibil să fiți supus taxelor de la bănci implicate în cazul transferurilor bancare.

Vă rugăm să rețineți că, pentru portofelele electronice, poate exista o taxă pentru retrageri, in cazul în care nu ați tranzacționat.

Puteți vedea mai multe detalii pe pagina noastră de finanțare: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Ce valute pot folosi pentru alimentarea contului FxPro?

Clienții FxPro UK Limited pot depune în: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY and PLN.

Clienții FxPro Financial Services Limited pot depune în: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY, PLN și ZAR. Depozitele în RUB sunt, de asemenea, disponibile, dar fondurile depuse în RUB vor fi convertite în moneda Portofelului FxPro (Seif) al clientului, imediat după primire.

Clienții FxPro Global Markets MENA Limited pot depune în: USD, GBP și EUR. Depozitele în RUB sunt, de asemenea, disponibile, dar fondurile depuse în RUB vor fi convertite în moneda Portofelului FxPro (Seif) al clientului, imediat după primire.

Clienții FxPro Global Markets MENA Limited pot depune în: USD, GBP și EUR. Depozitele în AED sunt, de asemenea, disponibile, dar fondurile depuse în AED vor fi convertite în moneda Portofelului FxPro (Seif) al clientului, imediat după primire.

Te rugăm să reții că dacă transferi fonduri într-o altă monedă decât cea a Portofelului FxPro, acestea vor fi convertite în valuta Portofelului folosindu-se cursul de schimb din momentul tranzacției. Din acest motiv, îți sugerăm să îți deschizi Portofelul FxPro în aceeași valută, precum cea folosită pentru efectuarea de depuneri și retrageri.

Ce carduri de credit / debit acceptați?

We accept Credit/Debit cards including Visa, Visa Electron, Visa Delta, MasterCard, Maestro International and Maestro UK.

Ce trebuie să fac în cazul în care nu primesc banii din retragerea efectuată?

Dacă ai efectuat o cerere de retragere prin Transfer Bancar și nu ai primit fondurile în termen de 5 zile lucrătoare, te rugăm să contactezi Departamentul de Contabilitate Clienți la adresa [email protected] și noi îți vom furniza o Copie a Swift-ului.
Dacă ai efectuat o solicitare de retragere prin intermediul cardului de Credit / Debit și nu ai primit banii în termen de 10 zile lucrătoare, te rugăm să contactezi Departamentul de Contabilitate Clienți la adresa [email protected] și noi îți vom furniza numărul ARN (codul de urmărire a plății).

De ce a fost refuzată depunerea cu cardul meu de Credit / Debit?

Există o serie de motive pentru care este posibilă respingerea cardului tău de Credit / Debit. Este posibil să fi depășit limita de tranzacționare zilnică sau să fi depășit suma disponibilă pe cardul de credit / debit. În mod alternativ, este posibil să fi introdus o cifră incorectă de la numărul cardului, data de expirare sau codul CVV. Din acest motiv, te rugăm să verifici dacă aceste date sunt corecte. De asemenea, asigură-te că dispui de un card valabil și care nu a expirat. În cele din urmă, consultă emitentul cardului pentru a te asigura că al tău card a fost autorizat pentru a efectua tranzacții online și că nu există protecții care să împiedice alimentarea acestuia.Find more information

Cum să vă finanțați contul

  1. Conectați-vă la FxPro Direct cu adresa de e-mail și parola.
  2. Deschideți secțiunea „Wallet” și faceți clic pe butonul „Depuneți”.
  3. Acum puteți alege dintre o selecție de metode de plată convenabile. Toate depozitele și retragerile sunt procesate fără comisioane din partea FxPro.
  4. Alegeți metoda și specificați suma pe care doriți să o depuneți. Completați apoi detaliile de plată și urmați instrucțiunile de pe ecran pentru a confirma plata.
  5. Odată aprobată, suma depusă va apărea în soldul FxPro Wallet sau în contul de tranzacționare specificat și va fi afișat în Istoricul Tranzacțiilor dumneavoastră.
  6. Acum puteți transfera fonduri într-un cont și puteți începe tranzacționarea!

Urmăriți instrucțiuni video

Video Thumbnail

FXPRO DIRECT

Ce este FxPro Direct și cum pot să mă autentific?

FxPro Direct is your online account management page.

Click on the 'Log In' option on the top right of the website. You can log in with your registered email address and password.
Your FxPro Direct allows you to create new accounts, edit existing ones, fund your accounts and download trading platforms. You may also edit your mailing options or subscriptions.


The ‘Tools’ tab in FxPro Direct gives you access to various services we offer, including the FxPro Dashboard, Economic Calendar, Calculators and FxPro Squawk. These tools can be accessed by all users, including those who are still practising on demo accounts.

Cum pot reseta parola pentru FxPro Direct?

Pentru a-ți reseta parola de la FxPro Direct , apasă pe 'Restabilire Parolă' din partea de jos a casetei de conectare. Introdu adresa de e-mail înregistrată și trimite solicitarea. Vei primi în curând un link pe adresa de e-mail pe care ne-ai furnizat-o, care te va duce la o pagină în care vei putea introduce o parolă nouă pentru contul tău.

Cum pot încărca documente?

Pentru a încărca documente pe FxPro Direct , apasă pe 'Profilul Meu' și selectează 'Încărcare Documente' . Apasă pe "Răsfoire" pentru a deschide o fereastră nouă, pentru a găsi și a selecta documentul pe care dorești să îl încarci și apoi apasă pe "Deschidere".

Vei primi o notificare că încărcarea este în desfășurare și un mesaj care confirmă că documentele au fost încărcate cu succes.

Imediat ce documentele tale au fost încărcate, Departamentul de Back Office le va examina în ordinea în care au fost primite.

Cum pot edita informațiile de la profil?

To change any of your personal details, please send an email to [email protected]. Bear in mind that for security reasons, we will require an updated proof of residence to be uploaded via FxPro direct for a change in address and a phone verification for a change of email.

Cum pot reseta parola platformei mele de tranzacționare?

Please log into 'FxPro Direct' and click on Accounts. Next to account number you will see the icon to 'Reset Password'. Once you click on it, system will automatically send email containing a new temporary password.

For cTrader accounts, you can reset the password for your cTID from here: https://id.ctrader.com/reset

Cum îmi pot reactiva contul?

Please note that live accounts are disabled after 3 months of inactivity, but you may, however, reactivate them by emailing [email protected] with your request. Unfortunately, demo accounts cannot be reactivated, but you may open additional ones via FxPro Direct.

In order to request reactivation, please send an email to [email protected] or contact us on Live Chat.

Cum pot schimba efectul de levier (leverage) din contul meu de tranzacționare?

Log in to FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the Pencil icon next to your account number and select ‘Change Leverage’ from the drop-down menu.

Please note that in order for the leverage of your trading account to be changed, all open positions must be closed.

Note: The maximum leverage available to you may vary depending upon your jurisdiction.

Cum pot adăuga mai multe fonduri în contul meu demo?

Log in to your FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the demo account heading, and select 'Add Funds'. Please select the desired amount (500 – 500,000) and your demo account balance will be instantly updated on your trading platform.

Unde pot vedea istoricul tranzacțiilor mele?

Log into your FxPro Direct, and you will see your transaction history under the 'Wallet' tab. There is also a filter and an option to 'Export' the transactions.

Aplicația FxPro

What is the FxPro App?

The FxPro App is a personal mobile account management space that allows for trading via the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type. In 2024, we earned a 5* rating from the Investors Chronicle and Financial Times award for our app and its unique features.

  • You can create new accounts, complete the verification process, change passwords, top-up accounts with multiple funding options, withdraw funds etc.
  • The app features detailed charting features provided by TradingView, along with analysis tools and customisation.
  • Market analytics also keep traders up to date on major news with an integrated Economic calendar with alerts, plus real-time push notifications on increased volatility and major market moves.
  • If you have any questions, please get in touch with our 24/5 award-winning support team directly from within the app.

How many trading accounts can I open in the FxPro App?

You can create up to five live trading accounts with different settings in the FxPro App. They can be in different currencies and on various platforms.

Simply select one of the available trading platforms (MT4, MT5, cTrader or the integrated FxPro platform) and choose the preferred leverage and account currency. You can also transfer funds between the accounts using your FxPro Wallet.

For newcomers, FxPro provides comprehensive instructions on how to install the MT4, MT5 and cTrader applications with direct links to AppStore and Google Play.

The number of demo accounts is unlimited. Please note, that if you need additional accounts, you can open them through FxPro Direct Web or by contacting our Customer Service Team.

How can I register on the FxPro App?

If you already have a registered account with FxPro Direct Web, you can download our application for free from Google Play or AppStore and log in with the same details that you use for FxPro Direct Web.

If you have started registering with FxPro Direct Web but haven’t finished, you can continue your registration from where you left off in the FxPro App.

If you haven’t registered an account at FxPro yet, you can download our application for free and go through the registration steps:

STEP 1. Download the FxPro Application from Google Play Market or AppStore. Open it and proceed to “Sign in with email.” Select your country of residence, name, surname, and email. Then create your password.

STEP 2. You then have the option to generate a short passcode to log in. Please note that the passcode will only be valid on the current device you’re using when you log in to the app. For FxPro Web, you should continue to use your log in details that you registered with.

Your FxPro Direct profile is now ready. However, to unlock all the app features, create trading accounts, trade on the integrated platform, and fund your accounts, you have to complete the full registration. This will involve answering a series of questions about your trading experience and uploading digital copies of the required documents (passport/ID card, proof of residence - a Utility bill or bank statement issued in the last 6 months) to verify your profile.

Once your profile is fully verified, you can start trading with FxPro!

Please note that you can also access the Metatrader 4 or 5 platform directly with your account number and password that you received by email.

Please note that the jurisdiction under which your FxPro account will be opened depends on the country of residence. FxPro does not offer Contracts for Difference to residents of certain jurisdictions including the USA, Iran and Canada.

What payment methods are available on the FxPro App?

At the core of the app lies the FxPro Wallet, which keeps your funds from participating in the trading process and safe from market risks. Funds can be transferred in the “Top Up” section of the App.

You can see more information about the specific funding methods available here: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Can I fund my FxPro Wallet using the App?

To start trading with FxPro, you need to top up your FxPro Wallet and then transfer funds to the desired trading account. To do that first open the FxPro App and tap “Top Up” in the toolbar. Tap “Fund Your Account”. Please note that if you haven't verified your account yet, you need to do so before depositing the funds.

The funds will then be credited to your FxPro Wallet balance. You can then transfer the necessary amount (or part of it) to a specific trading account.

NB: The FxPro Wallet balance does not participate in trading processes and is secured from market fluctuations. You can also top up a trading account directly. Select it from the list, or create a new one, if necessary.

  • Tap the “Fund now” button and select any of the available payment methods.
  • Select the FxPro Wallet, currency, payment method and indicate the amount. During this transaction, the deposit currency will be converted into the currency of your account.
  • You will receive a “Successful transaction” email from FxPro’s accounting department with the confirmation of your transfer.

All transactions can be viewed as ‘completed operations’ in the Transaction History tab. To see transactions for a specific account, tap on the upper right corner of the card with the name of your account.

Can I transfer funds using the FxPro App?

Yes, you can. To transfer funds between your accounts (e.g. your FxPro Wallet and a trading account) please follow these steps:

  • Select the “Transfer” button in the “Wallet” section
  • Choose the source and the target account
  • Specify the transfer amount
  • Tap “Transfer”

The transfer between the FxPro Wallet and your trading accounts is instant, and any currency conversions will be conducted using the current rate.

How can I withdraw funds using the FxPro App?

To withdraw funds from your FxPro Wallet please follow these steps:

  • Tap the “Withdrawal” button in the “Wallet” section
  • Specify the amount to withdraw
  • Select a withdrawal method
  • Tap “Withdraw”

    You may also need to follow the steps you see on the screen;

Our Client Accounting Department will receive your request and process it within 1 working day. In the event that a withdrawal request is made within 6 months from the moment of the initial deposit, Credit Card deposits will need to be refunded first, followed by PayPal deposits and then Skrill deposits. Once all deposits made via these three methods are refunded, you will be able to withdraw funds via a Bank transfer or any e-wallet method previously used to deposit. (provided your e-wallet is able to receive payments)

Bear in mind that you need to have funds available in your Wallet for withdrawal. If your funds are located in a Trading account, you will need to transfer them first to your Wallet.

Can I open a trading account using the FxPro App and how?

You can open multiple accounts with different settings and on different FxPro platforms (MetaTrader 4, MetaTrader 5, cTrader etc) using the FxPro app.

To do this, open go to the ''home'' section of the app, select either the Real or Demo tab and then press the + icon in the top right corner to “Create New Account”.

You will select the preferred account type, leverage and base currency and tap “Create”.

Your newly created account will appear in the list of accounts and you can top it up directly or transfer funds from the FxPro Wallet.

If you have not installed the mobile platform yet, or if it was previously uninstalled, you will be prompted to download it in the “Account type” options.

You can also change the size of the leverage, reset passwords, check balances and make a deposits.

Please note that there is a maximum of 5 Live trading accounts per profile.

How do I use the list of trading assets in the FxPro App?

You can trade directly from the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type.

  • You can open new trading accounts, both in live and demo mode, directly from the "Home" tab. Simply choose a platform, leverage, and account currency and click ‘Create’.
  • In the ‘Trade’ section, you will find all of the CFDs we offer in your particular account type separated by category for easy viewing. You can use the ‘Search’ bar to find the required asset. You can also create your 'favourites' list to track the instruments you are most interested in.
  • In the ‘History’ tab, you can sort through the completed financial transactions chronologically and view their details.
  • By opening the tab of each asset, you will see its price movement in real-time.
  • Each asset contains its current Buy-Sell quotes. You can expand the chart to full screen and change its type and time frame.
  • You can also scroll down to find the main asset specification (located underneath the chart): spread type, contract size, swap type and more. There are several trading widgets as well: the ratio of sellers and buyers (among FxPro clients), and the highs and lows of today’s prices.

How can I find a specific instrument?

Please go to the ‘Instrument search’ bar at the top of the Quotes screen, begin to type the name of the instrument and it will pop up automatically.

How can I open a trade in the FxPro App?

In the ‘Trade’ section you will find the list of financial assets arranged in categories. Use the ‘Search’ bar to find the required asset. Each asset contains its current Buy-Sell quotes. Tap the preferred button to proceed.
  • Before opening a position, you can set the SL and TP levels and specify the order size. (You can add or modify these values even after a position has been opened).
  • When opening a trade you can choose market execution, as well as pending orders: Buy Limit, Sell Limit, Buy Stop or Sell Stop. After you have made your selection (e.g. Market Execution, Buy Limit etc) set the SL and TP levels, indicate the expiration date and the price at which the order should be triggered. Then click ‘Place’.
  • How can I modify a position using the FxPro App?

    You can modify the size or SL/TP of an open position, by tapping on an open position and then pressing 'more settings'. You can then make any necessary changes using the options provided on screen.

    You will then select to confirm the change(s).

    How can I close a trade using the FxPro App?

    You can close a trade manually from the 'Trades' tab by selecting the order you wish to close. Upon closing the order, you will see a confirmation message that "Order was closed at VWAP". A trade will close automatically when it reaches the specified Stop Loss or Take Profit limits you have set, or if the Stop Out level of the account is reached.

    Can I partially close a trade on the FxPro App?

    You can change order size by tapping on the trade you wish to modify from the ‘trades’ tab. You can then change the trade size using the buttons provided.

    You will then select the ‘Confirm’ button to confirm the change.

    Where can I find information my account balance, margin, free margin and equity?

    Information on your account balance, margin, free margin and equity is available at the top of the trading tab.

    log in

    Where can I find a history of closed trades?

    A list of all closed trades is available in the history tab. Please select any of the default periods or set a custom period.

    How can I enable Quick trading and One-tap trading?

    Quick trading and One-tap trading features can be enabled from the ‘More’ menu and ‘Trading Settings’.

    Quick trading allows you to place orders directly from the chart or instrument list.

    One-tap trading allows you to open and close orders in just one tap without any additional confirmation needed. You can also enable 'Quick closing' from here, allowing you to close orders without any additional confirmation.

    Trading Settings

    How can I set reminders for economic news events?

    The integrated economic calendar keeps you constantly up to date with the latest news and data releases. In the calendar section, you can easily set reminders to receive push notifications simply by pressing the bell icon next to the economic events you are interested in.

    News Events

    How do I use the crosshair tool?

    You can access the crosshair tool by long pressing on the chart, either in full-screen mode or from the instrument list. Once the crosshair appears, you can move it to any point on the chart, and the date and time of the corresponding candle will show in the X-axis along with the price at that specific level in the Y-axis.

    How can I add volumes to the chart?

    Volumes will be shown by default on the charts. To remove it, when in full-screen charting mode, scroll to the bin icon in the list of tools on the left hand side of the chart, and you can select which indicators to delete from the chart. The volume bars represent the number of tick changes for the corresponding price bar and helps to gauge volatility.

    Add volumes

    What chart types are available?

    The FxPro App features multiple TradingView chart types, including candlesticks, bars, Line, Area and Heiken Ashi. To change the chart type, open the chart in full-screen mode and click on the candlestick icon.

    What security features are available on the App?

    In addition to your main FxPro account password, the App also has additional security features, including 2-step authentication, passcode, and touchID.

    You can enable these options in the ‘More’ menu and ‘Security Settings’.

    Security Settings

    How can I change my password through the App?

    Your password can be changed via the App by pressing the ‘More’ menu and going to ‘Security Settings’.

    When you select ‘Change Password’, you will be prompted to enter your existing password and confirm the new one.

    Can I open and trade on a demo account via the App?

    Yes, the platform supports both live and demo trading. Once you have registered with us through the App or logged in with your existing FxPro Profile, in the ‘Accounts’ section, you will notice a ‘demo’ tab. Press the + icon in the top right-hand corner to open a new demo account.

    You simply need to select the account type, leverage, base currency and enter an amount of virtual funds up to 100,000.

    You are able to trade FxPro Metatrader 4 or 5 accounts directly in the app.

    What languages is the App available in?

    The FxPro App is available in a wide range of languages:

    English, Japanese, Korean, Italy, Chinese, Polish, German, Norweigan, Vietnamese, French, Russian, Arabic, Portuguese, Spanish, Czech, Romanian, Indonesian, Malaysian and Turkish.

    You can change the language from the ‘Appearance’ settings in the ‘More’ menu.

    How can I manage push notifications and email settings?

    We send regular push notifications on increased market volatility and significant market moves, keeping you up to date with the latest info on popular instruments in real-time. You can enable/disable these from the ‘Notification’ settings in the ‘More’ menu.

    You can also subscribe or unsubscribe from daily trading central technical analysis and company news emails in this section.

    Is customer support available in the App if I need assistance or have questions?

    Yes! Our 24/5 customer support team are always on hand to assist you with any questions or guide you, and we have made it even easier to contact them directly through live chat without having to leave the App. Simply select the ‘More’ menu and tap ‘Live Support’ to open a live chat with our customer support team.

    VPS

    Ce este FxPro VPS?

    Serviciul FxPro VPS îți oferă acces la un server privat virtual furnizat de BeeksFX . BeeksFX este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii globale de soluții VPS și operează în centrul de date situat în Londra Equinix, în aceeași locație cu serverele FxPro.

    FxPro VPS îți permite să încarci conturile MT4 EAs și cTrader / cAlgo cBots direct pe server și să tranzacționeze pentru tine, chiar fără ca al tău computer să ruleze.

    Specificațiile FxPro VPS pot fi găsite pe următoarea pagină:

    https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    Care sunt costurile pentru FxPro VPS?

    FxPro VPS subscription costs $30 per month (or equivalent amount in your FxPro Wallet currency) and it will be deducted on the 6th of every month from your FxPro Wallet.

    The FxPro VPS is free for VIP clients.

    Cum mă înscriu pentru FxPro VPS?

    You can make a request via the VPS page: https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    We will then contact you directly regarding the set-up of your Virtual Server.

    Cum îmi pot anula abonamentul VPS?

    Please send an email to [email protected] to request cancellation and we will proceed accordingly.

    Ce ar trebui să fac dacă mi-am uitat parola de la FxPro VPS?

    Te rugăm să contactezi [email protected] și să le furnizezi adresa ta de IP și Numărul de Port. Aceștia îți vor putea emite o nouă parolă, care va fi expediată pe e-mail.

    Cum îmi configurez contul de FxPro VPS?

    După ce te-ai abonat cu succes la FxPro VPS, vei primi un e-mail cu informațiile tale de conectare de la furnizorul nostru VPS, BeeksFX, prin care ți se va confirma că al tău cont de VPS a fost creat cu succes (poate dura până la 2 ore pentru a primi e-mailul).

    Pentru a configura contul de VPS, apasă pe link-ul de acces VPS furnizat în e-mail, completează informațiile necesare care sunt incluse în e-mailul de confirmare și descărca fișierul RDP situat în partea de jos a paginii. Localizează fișierul pe computerul tău și apasă pe el pentru ca să se inițieze conectarea de la distanță. În continuare va apărea o casetă de tip pop-up, în care ți se va solicita să introduci acreditările sau parola temporară care ți-a fost oferită. Apasă "OK". Acum ar trebui să te poți conecta la VPS.

    Siguranță

    How can I protect my online data?

    At FxPro, client data protection is a priority and we follow best practices which are described in details in our privacy policy. There are also actions we strongly suggest you take to help keep your personal data safe:

    • Never share your password(s) or sensitive account information with anyone.
    • Beware of fraudsters who may contact you claiming to be a reputable company and do not provide any personal information to them.
    • Do not click on any links or open any attachments from emails you don’t recognise or respond to unknown SMS senders. Always verify the authenticity.
    • Transactions should only be made via our secure FxPro Direct portal. Never send any funds to an external source.
    • Change your password(s) frequently and set up anti-malware software on any devices that you may use.

    For more information about online security as well as actions that FxPro takes to protect your data, please review our safety page: https://www.fxpro.com/safety

    Please contact us immediately via our official communication channels should you have any concerns or receive any suspicious contact, we are always here to support you.

    Urmăriți instrucțiuni video

    Video Thumbnail

    Suntem aici
    să ajutăm!

    contact us chat icon
    Asistență Live Chat
    Ajutor instant de la asistență calificată
    contact us request callback icon
    Solicită un apel telefonic înapoi
    Vorbiți cu noi după comoditatea dumneavoastră